fredag 10 mars 2023

En vecka ...

 

och en hel dag...


i vårdens tjänst.

Har försökt bistå min hustru som opererades förra torsdagen för en inplanerad åkomma i de delar man inte använder under gång eller stående.
Sjukvård är inte min starka sida, men gjort vad jag kunnat och vet att hennes smärttålighet verkar vara obegränsad. 
Enligt förhållningsorder kommer hon att vara i behov av stöd en bra tid framöver.

Damen på bilden är inte hustrun utan Aftonbladets "bitch" * Lena Melin som även hon har varit ung en gång. 
(Ingen av mina husgudar)
Hon berättade om sin start som kvinnlig ung chef bland gubbar i Efter Fem. 
Hon upplevde att de inte lyssnade på henne och kände en förtvivlan över att hon inte kunde göra sig hörd, lade skulden på sig själv och började tvivla på sin förmåga.
Med tips kom hon på att "gubbar" alltid måste prata på möten även om  de inget har att säga. Botemedlet var att hon började förstå spelet och lärde sig säga:

-Som jag redan sagt tidigare!

Detta om damer med +++++.

För övrigt har vintern kommit igen och det kallas snösmocka/ gul varning och panik. 
Stockholm är stängt!
Vita Hästen behöver stöd av kommunen, FAIK bandy har ingen is, den spricker när det är kallt eller smälter vid värme....
IFK spelar kvartsfinal mot Häcken på Bravida som blivit deras nya hemmaplan på lördag. (De avslutade fjolårets serie där + 2 matcher i vår innan denna).
Stare har fått sparken i Göteborg. '
Lyssnar med intresse på Norling & Penses analyser.
Tips: Jens Stoltenberg kommer att få Fredspriset i höst!

* använder ordet själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar