onsdag 22 mars 2023

Vad gör det.....

 

om hundra år........


Kommit en klimatrapport från FN.

Blir skrämd av oss människor som inte vill förstå.

Vad har jag för nytta av att allt går åt helvete bara man inte rör min rätt att leva som jag (de styrande) vill?

När jag var barn och hälsade på mina morföräldrar i Hälsingland och storasyster tyckte jag det var kul att kolla i de kataloger som fanns på dass. 
De handlade på Ellos och Haléns (?) i Borås eftersom de bodde på landsbygden, till skillnad från oss moderna människor som bodde och handlade i stan där det fanns butiker. 
(Katalogerna innehöll spännande sidor med damunderkläder för en kille i slyngel-åldern.)
Numera har postorderföretagen bytt namn till näthandel och flyttat lantbrevbärarservicen till små utlämningsställen i stan, varorna som kan beskådas och vidröras till köpcentrum i utkanterna och kunderna reser utomlands för att beskåda och längtar efter pittoreska saluhallar och torghandel.
Om man då kan miljöcertifiera verksamheten  så kan det kallas utveckling. 
 
Att gå, promenera eller genom förflyttning av en fot i taget gå till Ingelsta kan man utsättas för lite äventyr, dels omvägar utan passande övergångsställen och ingen tanke på att någon ska kunna leva utan bil. 

I Belgien och delar av norra Frankrike, (Flandern) finns jordbruksmark som förstördes under kriget 1914-1919. Det är fortfarande förgiftat av sprängämnesrester efter hundra år.
När kommer kornboden Ukraina att leverera fullt ut igen?
Skicka mera vapen...fortsätt dödandet så kanske man lyckas få till ett nytt Jemen? Där kan få dö av både svält och våld, två utbud till priset av ett liv.

Stadens norrman är lycklig över att få bygga ett fängelse på åkermark, skit samma vi kan få läcker protein från insekter och mask på tallriken i framtiden.

Nu föder våra kvinnor barn i 45-50 årsåldern efter att ha förverkligat sig själva. 
Förre VOLVO-bossen Per Gyllenhammar har lyckats få till det hela och blivit pappa i en ålder av  81-år.
 Min morsa var 38 år när jag beträdde jordens yta och faderskapet 13 år äldre, fy skäms på mig som skämdes så mycket över att ha så gamla föräldrar.
På herrsidan kan man idag föryngra sig genom kamma det glesa håret bakåt och knyta till en råttsvans i nacken.

Leve den eviga ungdomen, egot och odödligheten, själv överlever jag genom att lyssna på Rickard Norling och Pense då de analyserar helgernas fotbollsmatcher.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar