måndag 2 april 2012

Var det sport i helgen?

När det gäller LIVE sport så var jag i Linköping och "Stångebrohallen" i helgen för att se Liam lira. (Förlust i 2 matcher)

I hallen var det 83 åskådare, föräldrar, chaufförer och närmast "sörjande". I lilla hallen ungefär lika många som sysslade med något som liknade korp-hockey.


I Östergötland spelades 31 träningsmatcher i fotboll enligt ÖFF:s lista!
När jag kom hem var det AIK-Mjällby på TV, den sågs av 20 577 människor. Därefter 2 ishockey semifinaler. 2x 8 000 pers.
Själv såg jag Spurs-Swansea 3-1 publik 36 170.
I badhuset i lördags var det en hel del som motionssimmade.....
Dit jag vill komma är: Hur många kom till jobbet eller Pro idag och hade någon form av idrottsupplevelse bakom sig?
Räkna med "hästflickor", motorsport, orienterare, gym,  korgboll, handboll, bögbandy, tennis, volleyboll  säsongens sista skidåkare, listan kan göras längre.

Är ovanstående GLÄDJANDE?

Eller är det som Ivar Lo-Johansson skrev i skriften: "Jag tvivlar på idrotten"  och kallade den: "Opium för folket".

Gubben tar inte ställning i frågan utan tänker ikväll se:  IFK -Hälsingborg .på Tore Kellers Arena.


Om jag är den tolfte spelaren får jag gå in på planen då?
Var linje dansör på Najen en gång, då blev det ett hemskt liv!
Efteråt är det Man U på TV och hett te kommer det nog att gå åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar