torsdag 10 maj 2012

Hur får du.....

dagarna att gå?

Är en vanlig fråga jag får om jag träffar gamla vänner.
Svaret på det är: inget problem!
2 timmar går åt att leta glasögon, som nå`n gömmer för mig.
1 timme plocka undan efter hustrun, som lägger allt på köksbordet!
Undanplockning för övrigt, bäddning och blomsterbevattning  tar sin tid.
Därtill  en stor trädgård! Hämta posten!
Blir det tid över försöker jag läsa lite. (Om jag hittar glasögonen)
Reta upp mig på dumma ledarskribenter som har svensk medelklass som matris för hela världen, de ser inte att det finns skillnader både historiskt och kulturellt.
Dessutom idag storhandlat på COOP inför helgen  för över tusen kronor!!!
Passade  på att fylla på från systemet också, hemlig summa.

Idag har min hustru sett till att vi är inbokade för att åka till Burma i höst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar