tisdag 6 november 2012

Utveckling ?........


eller IN-veckling !!.......

 

 

Anders och jag var och köpte en ny dator åt oss, i kassan fick jag tanken:
-"För trettio år sedan hade jag köpt ett album och en anteckningsbok"!
Det är ju det jag använder datorn till!

Nu medför ovanstående omlärning av vissa saker.
Jag hittar inte mina bilder som jag är van, ej heller "vägarna" dit jag vill.
Tålamod är i vissa fall inte min bästa gren!

Radiosporten har gjort en "utredning": att Tyresö vann SM i damfotboll för att de hade bäst ekonomi med flest heltidsanställda spelare!!!

Umeå vann massor med SM tack vare sin breda undomsverksamhet som sträckte sig långt in i Brasiliens djungler !
Zlatan spelar i Paris för hann ville lära franska!

Vad jag gillar min sjukgymnast! Litar på honom till max. (Ung pojke)
 Är löjligt klen i axeln i vissa lägen !

Kaliber har avslöjat malmprospekteringen i vårt fosterland. Utlänska bolag betalar inte ett öre i skatt eller miljöåtgärder!
 Tänker på Joseph Conrads och "Mörkrets Hjärta"
LKAB:s Vinst motsvarar 1700 kr per svensk! Undrar när vi skall sälja ut det till MARKNADEN så de blir lite effektivare med räntesnurror etc för att öka avkastningen!

Borde städa men tror jag skall vara bara lat idag!

Skitsugen på potatismos, winerkorv , bostongurka typ korvkiosk hoppar räksallad för det har jag inte hemma.

( Bostongurka trodde jag hade med staden att göra, så är inte fallet!
 Herr Felix gick en runda på fabriken och kollade när han fick se "gurksnuttrna" som spill på golvet vid övrig inläggning. Då kom han på att det gick att hacka ner dem med lite ingredienser och sälja som Bostongurka!)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar