onsdag 22 februari 2017

Jag förstår ....





inte varför ?



Tappade en stiftad hörntand igår kväll, försökte limma fast den med superlim men misslyckades. Ringde "min tandläkare" och fick en morgontid idag.

Jag har gjort några ingrepp under åren som borde göra ont, är inte särskilt "ömsint" i käften och tål en hel del. Dagens tandläkarbesök med vattenborr är ju nästan njutbara jämfört med barndomens skolbesök hos Halta Lotta på Hospitalsgatan med remdrift, och att allt skulle lagas med amalgam.
Därtill insåg jag att dagens besök inte skulle bli allt för kostsamt.

Lika hum..hum blir man nervös innan, rädd att inte vara tillräckligt borstad, ha dålig andedräkt, går för tidigt, idag i snöglopp, blivit genomsvett innan man är framme, tvungen att gå på toa och försöka torka svett, rädd att även svetten skall synas och lukta illa...

Tandläkaren klagade inte på varken min andedräkt, eller om jag var svett, han gjorde ren min medhavda tand och limmade dit den till en kostnad av 245 kr.

Vilket innebar att pensionären fick en slant över till bokrean!

Sverige är inget dumt land att leva i !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar