måndag 4 december 2017

Vet inte vad.....




jag skall tro.....



Hustrun firade sin 1:a advent med kyrkobesök, själv läste jag en ledare i Aftonbladet av Karin Pettersson som handlar om ryska nättroll som såg till att Trump blev amerikansk president.
Nu skall vi akta oss så inte Putin lägger sig i det svenska valet nästa höst.
Jag begriper eller har aldrig förstått mig på den här faran med nättroll hur det går till, har allt skit som skrivs på nätet (även av mig själv?) någon påverkan?
När man tycker som jag är det information och PR, propaganda och överdrifter tillhör motståndarna.
Vad är det Putin vill påverka för frågor och i vilken riktning?
 Pensionen, invandringen, utrikespolitiken, skolan, sjukvården, försvaret?
Vilka partier kan hans ingripanden gynna?
Hur gick omsvängningen från 60-70 talets vänster till dagens nylibralism till med skolor och sjukvård, hur blev vår utrikespolitik proamerikansk med NATO- drömmar ?
För den omställningen behövdes varken nättroll eller Putin. Det räckte lika bra med Timbro.

För övrigt blev mina saffransbullar lagom gräddade!

Gillar inte det skitväder vi har, vore bättre med rejäl snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar