onsdag 11 april 2018

En gubbe satt i vårsolens....





sken och försökte tänka.....


på både stort och smått.


Behövs verkligen Svenska Akademin?  VM i litteratur?
Ingen vet ännu varför Pearl Buck fick priset 1938.

VM i ekonomi, medicin, kemi, fred etc... konfiskera Nobelpriset och skänk pengarna till  ????
Fredspriset det mest skamligaste av alla.

Förstår inte att viktiga fotbollsmatcher forfarande får avgöras av som igår,  en linjeman som vilja ha sin stund av uppmärksamhet i världen.
Tycker TMO funkar bra i rugby, matcherna förlorar inte mer i tempo än kram och pusskalasen efter mål.

Tror inte ett ögonblick på att enbart ryssland kör med gift i England och Syrien, grundar mitt ställningstagande på att inga konkreta bevis läggs fram. Min teori bygger på tidigare lögner inför anfallen på Irak och Libyen samt Vietnam.

Krigets första offer är sanningen.

Köpt en blomma till min hustru för att celebrera 40 års äktenskap.
Imponerande!

När det gäller äktenskap så verkar Ebba Witt-Brattström vara oerhört förbannad på sitt ex.
Valde med omsorg ordet "förbannad" istället för "bitter", ett litet steg i mitt feministiska tänkande.

Lite kul med den oförståelse media visar inför valet i Ungern, ingen verkar känna till att Buda låg i Osmanska riket och att Budapest kanske varit en av de mest kosmopolitiska städerna i världen, bebott av ungrare,tyskar, slaver, slovenier, turkar, tjecker, vitryssar, ukrainare, kroater, serber med flera. Att de sluter sig när de sluppit ut ur östblocket och kanske ser lite annorlunda på invandringen än vi som i stort sett består av "ett folk" i 500 år.

 Även vi kan ju ändra oss på ett halvår, eller hur Statsminister Löfven ?
Eller social turism enligt Göran Person.

Ämnar mig till klubblokalen för måttagning då förbundet önskar hyra ett förråd, får lämna pris utan arbetskostnad, mina fakturor är mycket mer humana för beställare än hustruns, eller jag kanske är dummare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar