tisdag 17 juli 2018

Öppet brev till...




Stefan och Ulf!


Hej grabbar!


Efter som Ni båda sökt tjänsten hos mig för att beskatta och ta del av mina inkomster, så nu när ni går ut med era CV om vad ni vill vill åstadkomma under den närmsta avtalade tiden vill bara poängtera vissa saker innan jag bestämmer mig vem som jag kommer att anställa.
Ni skall vara medvetna om att jag vill att Ni skall inse att det finns  SKYLDIGHETER i ert åtagande.
Er DJÄVLA PLIKT (förlåt språket) kommer att vara:
Se till så skolan funkar, bovar sätts inom lås och bom, sjukvården finns för de sjuka, tågen går i tid med mera, jag är inte ett dugg intresserad av vem som gjorde vad för 4-8 eller 12 år sedan, ej heller att ni har pratat med någon "vanlig människa" på ICA ,  Konsum eller något äldreboende.
Tror Ni att Ni klarar uppgiften så är ni välkommen att återkomma med en ARBETS-ansökan före den 9 september detta år.

Vänligen Jan A Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar