söndag 29 mars 2020

Kanske tusen...




gånger...



har jag passerat Ekbackarna i Norrköping utan att stanna till!

 Nu, i coronatider söker man både rörelse och enslighet vilket det ena är en drivkraft för en orolig själ.
Orkar inte med allt tjat om denna epidemi.
Aftonbladet ids man inte "öppna" längre de spyr bara ut rubriker för att få "tryckningar".

Åter till Ekbackarna, fantastiskt fint och att det ligger där det ligger, sätter min fantasi i rörelse
då dessa ekar stod där de står när ryssarna var i stan och brände
 Har börjat en omöjlig kamp mot byggnadsnämnden i Finspång.
En av mina söner med familj skall bygga en car-
port i sommar, så jag har ritat och ville vara onödigt laglydig så jag lämnade in handlingar för bygglov, men blev inte godkänd som kvalitetsansvarig, (helt rätt då jag inte har gått kursen) men däremot har jag godkänts tidigare både i Norrköping och i Söderköping med att uppvisa referenser (CV).

I det stora hela behövs ingen kvalitetsansvarig för att bygga en carport eller bygglov, vilket jag påpekat men fick då svaret att den var för stor!
Däremot var det OK att bygga den i två etapper utan några handlingar alls för då blir det en liten byggnad + en tillbyggnad.
Får se hur det löser sig.....
Gud bevare oss för osmidiga byråkrater !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar