onsdag 30 september 2020

Oss dårar.....

 

emellan.....

 

För många år sedan såg jag en pjäs på Stadsteatern i Norrköping: 

" Predikar Lena"* av Tore Zetterholm ur den minns jag en replik:

 "En gång var jag tokig och högg huvudet av min dotter men nu är jag normal".
(Handlade om predikar Lena som spärrades in på Vadstena för religiösa fantasier.)
 
För några år sedan (16) ?. Hörde en yngling i Linköping röster eller såg några tecken i sitt huvud och stack kniven i en liten pojke och en medelålders dam med förskräcklig kosekvens då båda avled.
Nu när allt avslöjas väntar vi på en dom och juristsverige spekulerar. Tokdoktorer svänger sig med förklaringar och hela alfabetet går åt i olika diagnoser.
Fängelse eller dårhus?
 
På Drottninggatan i huvudkommunen fick en svartjobbare från nått gammalt östland ett infall och fick för sig att köra lastbil in i Åhlens för att veckohandla.
Han blev dömd som terrorist till lycka för Säkerhetspolisen och pressen så även vi kunde få vara med de stora i kampen mot terrorismen. Exempel skulle statueras.
Mera kamror och poliser som ingen vet vad de sysslar med.

I natt gick den första debatten i USA:s presidentval av stapeln:

Två äldre herrar som inte lärt sig att lyssna och vänta på sin tur i en debatt. 
Vem som vann skiter jag i, är bara rädd att vi alltid gör som i USA.
För Sveriges del längtar jag efter forna tiders debatter mellan politiker utan inblandning av journalister när politikerna själva sätter sin dagordning.
 
 Vem är tokigst i nämnda exempel eller jag själv som skriver detta är frågan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar