måndag 11 oktober 2021

Förstörd...

 

söndagskväll....


Partiledardebatt i TV.
Politiknörden i mig borde vara nöjd, men kan inte förstå mig på formen.
Två välanpassade journalister typ Bromma/Nacka med bra lön och övre medelklass liv skall styra ämnen och ge tid enligt deras tyckande. 

Längtar till forna tiders "tråkiga" debatter under ledning av Orup. (inte popmusikern).

Politikerna borde slänga bojorna av TV/Mediaberoendet och återta makten över sitt revir och återgå till de ämnen som skiljer dem i ideologisk syn på samhället. Inte  tjafsa om antalet poliser, lärare eller jobbskatteavdrag. 
Dessutom skall andra journalister avgöra och analysera debatten efteråt!
En småflinande Knutson med flera förklarar för oss vad vi nyss har hört och sett. 
Det är samma statstelevision som varnar oss från påverkan av andra länders statstelevisioner i det fria ordets namn.
Nej, inte bara fredspriset utan hela makten till journalistförbundet de oberoende och i allt sakliga och högt stående varelser av gudomlig rättspatos.

Avslutningsvis en undran efter debatten.
Alla var överens om att det viktigaste för de "utsatta områdena" var att barn fick växa upp med att se föräldrarna gå till jobbet.
Vi,  eller jag väckte aldrig mina barn innan jag gick till jobbet. 
De sov så gott!


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar