onsdag 24 augusti 2022

Arbete befodrar.....

 

hälsa och välstånd.....


Börjat ett nytt projekt som kommer att vara hösten ut om inte för "beställaren"; tyvärr längre. Byggjobb har en tendens att växa när man väl har börjat sk. ÄTOR.

Idag på min lediga dag på grund av hårklippning och whiskey provning blev jag överfallen av hösten när jag hämtade tidningen. Den stod där lite småfuktig, rå och "tjurig vid grind".

Ett tecken på hösten är att Nordegren och Epstein har kommit tillbaks med sin pratshow, hon tycker allt är "jobbigt" och hon jobbar "såå håårt" och läser sitt SvD. Nordegren förfäras över att Sanna Marin, Finlands Stadsminister dansat på lyran och undrar hur "jouren" är för ledande politiker. 
Herre min Gud!  Minns han eller inte eller känner till att Jeltsin och Churchill var väl aldrig nyktra!

Kriget i Ukraina har nu pågått i ett halvt år till ingen nytta, man har fullt fog att säga: "Djävla Putin"
.Inget tvivel om att det är hans fel och att Ukraina har rätt att försvara sig men jag efterlyser fortfarande ordet FRED. Tror att ett telefonsamtal mellan Washington och Moskva är det som behövs. 
Vapen lobbyn jublar och folk dör helt i onödan.

Vår egen moder Svea, Presidentskan Magdalena utfrågades i TV igår. 
Förlåt men jag har så svårt för sossarnas attityd att de regerar bara för maktens skull, om opinionen vill ha dödsstraff så inför dom dubbla bara de får regera.

Inte ett enda plommon i år.

IFK:s kräftgång fortsätter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar