söndag 6 november 2022

Alla helgons helg...

 

tid för minnen?

Patron, byggherren ser någorlunda nöjd ut så jag tog  en halvdag ledigt och firade helgdagsafton.
Besökt gravlund och tänt ljus och funderat över de som inte är med oss längre och börjar till viss del inse att framtiden har sin begränsning, kanske börja oroa sig för förståndet,
Joe Biden lär enligt egen utsago ha besökt 54 delstater i USA på sin valturné inför kongressvalet. 
Att Sverige är USA:s 51 delstat vet jag men vilka de andra tre är har jag ingen aning om.
Han har därtill gett ett löfte om att befria Irans kvinnor?
Själv borde jag åkt till Motala och tänt ett ljus på en av landets vackraste begravningsplatser.

Men, man får inte sjunka för djupt i åldrande och tänkande på hädanfärd, jag tänker hinna med några års som pensionär innan jag........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar