onsdag 26 juli 2023

Utanför eller .....

 

innanför borgen?


Medeltidens makthavare byggde inte borgar och fästningar mot yttre fiender utan av rädsla för det egna folket som de beskattade och levde gott på.

Nu ropar vårt kommunala styre på mer poliser efter två skjutningar som ägt rum i stan.

Säkerhetspolisen förstärker en del poliser i Stockholm  med automatvapen pga. en ökad muslimskt hotbild. 
Hamnen i Norrköping skall bevakas med beväpnade vakter.
Jag kan fortsätta hur länge som helst med att räkna upp vad vi hotas av och skall vara rädda för.

Har evolutionen förändras oss som art under mina snart 80 år ?

Har alla som står utanför "borgen" blivit knarkande skjutande smågangsters som inte vill leva utan bara låta sig "radikaliseras" till gangsters?
Om jag kunde skulle jag vilja veta vilken politiker som var först med ropet på fler poliser och hårdare straff oavsett politisk färg, vem var först med ignorera kriminologernas varningar, och inte lyssna på socialtjänsten.

 Är det sosse Sverige som förstört mänskligheten.
Är det balkankrigen och invandringen från öst-Afrika som orsakat allt elände?

Jag vill inte vara rädd längre!
Jag litar inte på SÄPO, polisen, försvaret, SMB, stadsministern, Aftonbladet, Expressen, ETC längre, ej heller på den flinande Mats Knutsson i TV . 

Jag vill avgå som medborgare, men biter ihop!

Jag tar ett djupt andetag och känner lugnet sprida sig i kroppen och förlitar mig på de av Gud och demokratin utsedda ledarna Biden/Trump och Ursula van der Leyen löser jordens problem med lite hjälp av Putin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar