tisdag 24 juli 2012

SM i de flesta grenar, från .....

vatten till båbär.


 På Värmlandsresan hamnade vi i  Karlstad och Kanot-SM i maraton. Kunde inte låta bli att plåta denna fina trä-VKV.
Kan inte tänka mig att den deltog, men stolt ändå som ägare till en modern upplaga av kanoternas Rolls Royce.
En kille från Finspång vann herrklassen. Lindberg .... inte ofta man kan känna sig stolt över att man betalt skatt  i Äggskallebyn.


 Var även i Arvika, de bjöd på ett bra och billigt motor museum. Endast 60 kr i inträde!
Av allt som fanns fastnade jag för en MC min farsa hade när jag var barn. Denna 125c var mycket vanlig.
I Arvika pågick även SM i Triatlon. Blev förvånad över att de cyklade så fort.
Skulle givetvis ta en bild "underifrån"
vilket kostade att jag slog upp mitt knä igen.......
 blod,blod.
 Kultur fick Selma Lagerlöf stå för med besök på Mårbacka.
Hon har alltid framstått som torr och "skolfröken" tråkig för mig, har helt enkelt inte gillat henne.
Kjesaren av Portugalien och Gösta Berlingssaga lärde jag mig inte förstå förens Lars Ulvenstam förtydliga all passion som fanns där. Dessutom har ju modernare forskning som inte döljer att hon var lesbisk knappast förminskat utan snarare höjt henne i mina ögon då hon blir en människa som kan älska på riktigt och inte bara samla på historier och gård.

Undrar om mina kulturfientliga barn klarar denna småskolefråga utan att gogla ?

Apropå blåbär vet jag inte om jag skall börja med IFK eller inte.

IFK=SM i fotboll  (SM-temat)
De var inte bra igår.... målvakten David Nilsson räddade dem med några avgörande räddningar.
Innermittfältet blev en man mindre hela tiden då de (innermittfältarna) måste vinna boll understödja anfall och pressa utan att laget håller i bollen någon gång. Undrar hur mycket de får springa?

Båbär för övrigt tycker jag att uppköparna någon gång skall ta sitt ansvar, det är för djävligt att behandla människor som de gör.
Låt marknadskrafterna råda!!!!
Modell Annie Lööf Centern sänk deras löner ännu mer så måste de jobba mer, mindre tid till att uträtta behov och sova, lika med inga "läger" och extremiteter i våra skogar.
Modell "marknadskrafter II" låt oss betala för varan vad det kostar......
Plocka bär till husbehov kan vara rogivande.
Tycker att allemansrätten skall vara individuell, de som utnyttjar den kommersiellt skall betala markägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar