söndag 6 april 2014

Ännu ett år gått.....

 

 

 

och vi missat Westfaliskafreden....

 

 

Kriget går vidare in på ett 37:de år.

Att jag blev påmind om bröllopsdag tillhör rutinen i ett samkört äktenskap
 
Började dagen med ett svärmorsbesök utan att jag fick medhåll i mitt beklagande varken över  den äktenskapliga .bojan eller misären.

Unnade oss en liten räkmacka på stan till lunch innan vi drog på fotboll.
Skulle kunna raljera och vara lite elak mot hustrun som fick bryta även denna tillställning, hon har ju vana sedan ett känt skidlopp.
Tyvärr fick hon ta bilen hem i halvlek, för illamående.
Hennes mage är en källa till oro. Strax innan Parisresan var det samma visa.
I morgon blir det ingen Stockholmsresa för henne!


Blev nöjd med händelserna på Parken. Trevligt när alla spelare i blandad flock gick runt och tackade all publik efter matchen. Jag hörde inga svordomar eller könsord från läktarna idag, skönt!

IFK vann fullt rättvist och spelade stundtals glimrande. Lavan var duktig på inre mittfältet och avlastar Andreas Johansson så han blir inte lika dominerande som tidigare. Thelin fick pris som bäste spelare vilket jag för en gång kan instämma i.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar