tisdag 1 april 2014

Nej ! Jag känner..





inget deltagande......


Hamnar väl som vanligt offside om man inte faller in i snyftkören. Jag tar mig friheten att säga: Det är inte moget eller vuxet av en fyrabarnsfarsa att åka på fotboll med "kompisarna i familjen", köper inte heller Bosse Anderssons krokodiltårar om en  "fotbollsälskare".
Vad han har gjort för Svensk Fotboll förstår jag inte, finner ingen som helst orsak till tyst minut och andra hedersbetygelser, kommer att  få problem när Helsingborg kommer hit i helgen, jag tänker inte delta i någon tyst minut!

För "Myggan" eller "Myran" (offret) kommer väl det att gälla samma snack som för kvinnor i våldtäcksmål!

Han får väl skylla sig själv som var klädd på fel sätt och på fel ställe.

Detta kollektiva känslosvall efter allt hat kan jag inte fatta, ej heller den bottenlösa lust vi svenskar verkar ha att exponera vår sorg på dem vi inte känner!

Personligen vet jag inte om jag har lust att behålla seriebiljetterna, ingen verkar vilja ta itu med problemet på alvar.
För mig är det män (?) som inte vill växa upp och ta ansvar utan gömmer sig bakom gruppen på samma sätt som skriverier på komentatorsfälten anonymt.

IFK:s svans är inte mycket bättre än de värsta när det gäller språket.
Trots det som hände utmärkte sig Black Army i radion dagen efter. "Hata hata hata Göteborg" var bakgrundsljud vid en interjuv, med stolthet presenterade en annan den poetiska ramsan: " Tobbe Hyséns brorsa tar den i 2:an". 
Vet inte vad det är för "brott", men i mina öron är de lika mycket hets mot folkgrupp som den 15 åring som rita en svastika (hakkors) på en skola.
Lika dumt  och obegåvat!

Sluta eller lägg ner den sk supporterkulturen!

När jag var barn dyrkade  jag spelarna och samlade autografer, men att vuxna män vill springa med matchtröjor förstår jag inte. Väx upp!

Tolfte spelaren som press, spelare och ledare  hyllar är ju de som sprider stämmning, klappar händer och kan vråla efternamn! ger lagen energi!!
De är de samma som de inte vet hur dom skall hantera nu, när könsord, rasord, domartillmälen och
bengaler, övergått till dråp!

Det är fotbollen som själv som väljer vilka de vill ha som bakgrund till de TV-sålda matcherna.

Det finns sporter som klar att blanda publik, servera alkohol, men det föresätter att den älskar sitt eget lag och sporten det utövar utan att hata!

Likväl som en trappa städas bäst uppifrån måste spelare och ledare börja uppträda som idrottsmän, sluta protestera vid alla domslut, sluta vifta med armarna* vid varje inkast etc etc.

Inse och lär barn från början att domaren inte är jurister utan bedömmer massor av situationer under en match!

Sebastian Larsson platsade inte Sunderlands trupp igår, har någon sett honom ta ett domslut utan protest? Tänk om han konsentrerat sig på det han ska göra istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar