fredag 27 juni 2014

Mera erfarenhet .........





färre illusioner.....

 

 

Vakttjänst på Bråvalla!

 

 

 När jag "hoppat" ur sängen och cyklat till mitt nattskift står fortfarande  musikentusiaster och "hoppar" när det är normalt att sova, de har nog roligt de där unga!

För övrigt är det kul att se vilket "liv" det blivit i vår sovstad.
Jag har ännu inte sett något att förfäras över fast jag försökt, mindre fylla än på min tid.

Vet inte ett dugg om "Kings Of Leon" men

"kapellet" behövde 6 långtradare med utrustning för att spela.

 Återstår två nätter för gubben att arbeta.


Tråkigt med åsknedslaget och de personer som blev skadade.

Mitt intresse för musik slutade när Nora Brocksedt
och hennes generations kamrater Gitte Henning, Wencke Myhre och Siw Malmqvist sluta turnera.
Bild tagen på en affisch tagen i Dresden  2005.

*********************************************

Sveriges lärare har en bottennotering i en OECD jämförelse gällande yrkets status m.m bara två länder kom efter:

Leder inte svenska lärare gnälligan ?
(Är det inte sjukt att börja skolan i  fem/sexårsåldern  och tillbringa hela livet i skolvärden?

*****************************************************************************

Politikerna sätter långsiktiga mål om arbetslösheten som de vill bekämpa.
Är det bara gubben som minns Thorbjörn Fälldin (C) som lovade 400 000 nya jobb och avskaffande av kärnkraften?

*******************************************************************************

Tingsrätten dömer till 18 års fängelse, hovrätten friar ??
Rättsstat?

********************************************************************************


En polisinspektör åker till Afghanistan för att följa utredningen om vem som sköt Horner, (varför?) men en åklagare kan inte åka till London  och förhöra Assange !

**************************************************************************'*****

När man hör terroristforskaren Magnus Norell  känner man sig superbegåvad.
(Han var en hårsmån från att skylla Breiviks illdåd på muslimer innan någon visste!)

********************************************************************************

Alla pratar om Tysklands skuld för början till Första Världskriget, men det var  Österrike-Ungern som började att mobilisera och anfalla Serbien.
Att alla länder sen blev inblandade på grund av allianser är en annan historia.
En parallell till dagens förhållande är vår inblandning med NATO, skall vi slåss för vår "frihet om Ryssland anfaller i Baltikum?
Vill mina barnbarn offra sina liv för friheten? Press/yttrandefriheten om: "vem som tjänar mest i Norrköping", om nån i kungahuset är på smällen, friheten att välja skola så Akademia kan skatteplanera, rätten för mina barn att välja och dra in mina framtida blöjbyten?
Tror någon att England skulle gått i krig för att försvara Belgiens "frihet" om de vetat följderna? eller att Ryssland angripit  Österrike-Ungern för att hjälpa Serbien?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar