fredag 6 juni 2014

Skam den.....

 

 

 

den som ger sig.....

 

 

 

Var missmodig i mitt senaste inlägg men tänkte om efter ett att ha sett ett TV- program om utslagna ungdomar i Bronx  NY som lärt sig gå vidare i livet under måttot:
 " Skriv din egen historia, annars gör någon annan det åt dig"!

Finns så mycket dumt (beroende på utgångspunkt) som borde kommenteras och förtydligas inom det som är min intressesfär i första hand: politik och samhällsfrågor.*

Firat nationaldag i lagom yra med besök av en liten medborgare som vars likar jag baserar  mitt tyckande i framtidsfrågor på.

 Försöker " jobba på" att som denna lilla Henry ta emot "hela världen"  i min famn.


* Socialdemokraterna bortser eller vill inte inse att de fått stryk i flera val i rad, även senaste EU valet är ett minus för dem då de inte kunde samla upp den vänstervåg som fanns.
De tror att att de skall kunna gömma alla svåra frågor med "blocköverskridande överenskommelser" skola, försvar,energi m.m och få ett kabinettsuget MP att svälja allt, gå till val på "carte blanche" utan ett enda svar bara för att få regera.

Just nu kommer gubben att lägga sin riksdagsröst på Fi , skiter i om den är bortkastad, men hellre en borgerlig regering (egoistiskt val) än ett borgerligt sosselett  kabinett!

Kanske återkommer med huruvida S är ett demokratiskt parti eller inte. IB, val av ledare, och talesmän i olika frågor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar