torsdag 12 mars 2015

Blir så depp..





borde inte lyssna..



Debatt är ett skitprogram i TV varje torsdag som jag sett i massor med år, på min Stockholmstid  var det en avslutning på stockholmsveckan , för att i morgon åker man hem till verkligheten.

Bland kvällens ämnen handlande det om surrogatmödrar, man "lånar" en annans  livmoder och graviditet i första hand en Indisk då det inte är tillåtet i Sverige.

Vet inte vart vi är på väg, är det Gud, (moralen) eller politiken (penningen)  som förstör vår värd ?
Vad skall jag tro på som inte gillar varken Gud eller penningen (kapitalismen).
Är det en "mänsklig rättighet" att få barn?
Att köpa en livmoder?
Om jag kan köpa en livmoder kan jag väl lika gärna köpa en vagina för sexuell tillfredsställelse ?
Vad är skillnaden?
Kropp som kropp, affär som affär....

Tänk att i lugn och ro leva ett egoistiskt liv och efter karriären få en liten "docka" att leka med och få ge utlopp för sina "känslor" när "man är mogen" för det.
Varför skaffa barn?

Min egen erfarenhet är bara att jag varit kär och förälskad i de kvinnor som "gett" mig mina barn, inget av dem, barnen, har varit oönskat och på sätt och vis hör de ungdomen till.
Det var då man orkade, gå på krogen, jobba med exstraknäck, ligga vaken tills barnen somnat för att....
samla och såga ved.
 
Själv skämdes jag för mina föräldrars ålder min far var 52 år och min mor 38 när jag föddes, ingen av den kom senare att gilla varken Fats Domino eller Elvis
 Att några av mina barn skäms för mig är väl bara att aceptera och gå vidare med.

Kom ihåg att vi är biologiska varelser vi skall fortplanta oss tidigt och dö vid 30-35 årsåldern, att vi blir äldre beror bara att vi tär på Tellus resurser.

Rent personligt kanske jag kommer att få ytterligare ett barnbarn snart, även denna gång en pojke, en lite kille som är 9 år och spelar fotboll i IFK.
Den som lever får se, morfar igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar