tisdag 17 mars 2015

Tyst.....





...jättetyst.




Ägnade gårdagen åt lite röjning, var konstigt tyst i huset, ingen som vill jag ska göra något annat än det jag pysslar med för stunden.

Om en människa är helt intelligensbefriad och grodor hoppar ur mun i flock.
Om man då anbefaller personen:
"Håll käften"!
Kränker man då yttrandefriheten?
Tänker givetvis på Lars Vilks.

 Kul att USA skickar folk som granskar vad som sker med judarna i Malmö ????
Tror de liksom vi borde städa framför egen dörr.....Ferguson ????

Skrattar ihjäl mig åt att Gotland blivit så strategiskt viktigt så man skall placera ett skyttekompani där.(Bäva månde ryssen)
Om det var viktigt strategiskt med dåtidens vapen, för att behärska Östersjön, tror då någon att
Tyskland eller Sovjet inte hade tagit ön?
(En orsak till R:s angrepp på Finland var att kunna behärska Finska viken och skydda Leningrad)
Att vi hade så många förband på Gotland på 60-talet var att det var bra och billiga övningsområden med stora skjutfält.  

Bestämt min höstresa, nu gäller det att se till att leva.

S:t Patricks dag idag eller min mors födelsedag om hon levat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar