lördag 14 mars 2015

Vet ingening....




längre......



Försöker  förstå skillnaden på barn och barnbarn.
 Tror att mina barn var relativt normala som små, men barnbarnen  vill jag framhäva som genier......
Allt de gör (barnbarnen) blir stort, de pratar sammanhängande meningar! Kommunicerar så man förstår, vill de ha vatten så kan de peka och visa.
 Det tror jag inte mina barn lärt sig än utan att hänvisa till Google.
Skall de hämta saker så springer glada rumpor och pigga ben i väg för att mot en rimlig ersättning utföra ärenden,
Inget tonårssläpande eller "gör det själv" ännu.

Tror inte hänförelsen kan ligga i en själv:
att iakttagandet och eftertanken  kommer med åren...
kliva bort från egot....
lyssna och kolla..
jag har ju alltid varit jag.


I morgon är det innebandy med Liam i Finspång på programmet, vet inte om fotbollen Man U - Tottenham*  kolliderar med rugby Italien v/s Frankrike.
Såg England slå Skottland idag, Albin gillade rugby, han och jag åt middag under hela första halvlek 40 min!
*Vinner Tottenham med 8-0 går de förbi Man U i tabellen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar