torsdag 24 december 2015

Tyst, alldeles tyst....





....det är i huset....



Julafton..... för alla Människobarn även sjuttio fyllda är det en speciell dag....
kanske betydelsefullare nu än nånsin tidigare.

Borde avsluta och sammanfatta några "stora" saker som hänt under senare tid, Vietnamresan är inte "arkiverad" ännu ej heller har min födelsedag summerats.
Min dotter bloggade snällt om att jag var "ung"... men bilden på mitt ansikte,  ja den,  densamma som någon klistrat dit på badrumsspegeln är inte jag!

Jag brukar kalla mig världens mest Kristna ateist, speciellt i juletid kryper orden som påverkat oss i generationer fram, samma påverkan som Budister, Muslimer, Hinduer etc. har i sitt språk.

Hustrun gav en almosa till vår tiggerska vid Coop, är hon en förklädd Gud? (Tiggerskan)
Julen är väl en bra tid för betraktelse och eftertanke för oss vandrare i dödsskuggans dal. Det är många som ser en pånyttfödelse i bilden av Jesusbarnet i krubban.
Visst klandrar vi och ser grandet i nästans öga men inte bjälken i vårt eget öga dagligen.
Man kan ju inte göra annat än förbanna våra politiker när de fattar beslut.
Ej heller glömma ljuset från österlandet i vår mörka nord.

Det vi bär på inom oss även om vi förnekar det, är ett oförklarligt arv som inte går att Bomba bort.

GOD JUL !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar