tisdag 9 februari 2016

Bättre än....






vad jag kunde tro.....





För en vecka sedan sjönk jag ner i en tandläkarstol och visste inte mycket av vad som skulle ske. Hade sönder en en brygga för ett halvår sedan och den skulle ersättas av ett "inplantat".
Nu vet jag:

De båda tandläkarna skar upp ett jack i tandköttet (?) och borrade in två titanskruv i käkbenet 4 mm som de sydde igen efter nästan en timmes jobb.
Nu låter det detta hemskt med två tandläkare som gräver och håller på i munnen och pratar om vad de gör, slår in skruven med "hammare" och drar åt "exandern" med skiftnyckel.

Nu efteråt vill jag lyfta på hatten för modern tandteknik, bortsätt från sticket av bedövningssprutan har jag inte haft någon smärta, ej heller efteråt behövt ta smärtstillande utan allt verkar läka bra.
Väntar nu bara på att ta bort stygnen nästa vecka.

Bjuder på en bild av liten Ada som har mycket färre tänder än jag.

AIK fyller 125 år på söndag och skall fira det med ett publikt rekordförsök för träningsmatcher på Skytteholms IP.
De har bjudit in SVENSKA MÄSTARNA som publikmagnet. Gubben skall närvara.

Ju mer man sätter sig in i siffror gällande invandringen så blir man frågande vad de styrande tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar