onsdag 10 februari 2016

Från tjatiga riksdagsmän......






till leende tiggare......



Lyssnade på en debatt om försvaret mellan Hultqvist (S) och en representant från KD Mikael Oscarsson, vad de sa var väl inget intessant eller nytt i sak utan det som jag reagerade på var att de sa samma saker om och om ingen, under samma replikskifte. Speciellt Oscarsson äha, humma och äha humade igen och sökte ord.
 Tycker att politiker som kommit så långt som till riksdagen borde kunna tala inför publik. (kammaren var som vanligt tom).
Är det typiskt gubbar? Att alltid behålla ordet?

Man skäller på folk som använder otrevligt språk på nätet, inte för jag vet men visst är även jag elak, fast jag försöker använda ord jag kan stå för.
Tycker Staffan Heimersson nådde en bottennivå i Aftonbladet:

Charterkungen Anders Ygemans utspel att skicka tillbaka 80 000 flyktingar slog världen med häpnad.    Avd. Sopa trappan uppifrån, (min fetstil).

Nu översvämmars vi återigen av anmerikanska valet.....
ingen verkar lyssna på Trump:s ord, och begrunda dem:

"Jag skall göra USA strark igen och utman Kina och Ryssland med handel och vapen"
"Jag är utsedd av GUD" "Bygga en mur mot Mexico"

Undrar hur svensk media regerat om Putin sagt så?
Är så trött på att leva i en lydstat till USA.

Gillar inte vår nuvarande tiggare utanför Coop, han tränger sig på med sitt inställsamma leende och hejande, känns inte OK, vill kunna gå på "min gator" och få vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar