lördag 6 februari 2016

Dom lämnar mig..






den ena efter den andra.....




mina okända älskarinnor, igår Bodil Malmsten, tidigare Birgitta Stenberg och Kerstin Thorvald för att inte tala om världens vackraste kvinna på ålderns höst Viveka Lindfors.
Har i skrivande stund bara Åsa Moberg kvar.

Släng er i väggen ni Hollywoodfruar med injektioner i läppar, tuttar och häckar, sexet ligger i kvinnors hjärnor.......
tack gode Gud att min hustru är smart.

Kanske löjligt men Bodil Malmstens frånfälle berörde gubbens ögonvrå.
Vill på mitt sätt tillängna henne en dikt som var införd i dagens NT:

Jag har köpt min biljett, och står på perongen.
Ett underligt tåg!
Det är sista gången jag reser, men vet inte vart eller hur.
Jag frågade om det fanns retur,
då log han i luckan och sa att det var enkel resa.
Så ofantlig enkel.
Så går jag in i min sovkupé.
Tänk, något bagage har jag inte mé.
Allt verkar så underligt-
här är konduktören,
men han bär ej uniform
med knappar och snören.
Han bär på en lie- ja vet,
han är DÖDEN.
Han som vet slutet på människors öden.
Märkvärdigt att jag inte är rädd.
Jag ligger stilla i min bädd.
Han ler så vänligt, han klipper biljetten
för sista resan till himmelska rätten, 
han mumlar faderligt:
"Det blir inte värre.
Sov gott och lugnt, jag skall väcka min herre"

(Valdemar Dahlqvist)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar