fredag 10 februari 2017

Alternativ.......




sanning:


I Malmö jublar man över att atalet turistnätter ökat på hotellen med 17% men sanningen vid närmare kontroll var att kommunen hyrde 1/5 till bostäder till bostadslösa. Kommunen beställer 1 000 hotellnätter per dygn i snitt.

Teknikföretagens chefsförhandlare Anders Weihe, han som brukar prata om att vårdbiträden med flera inte får överskrida "märket" på 1-2%,  har höjt sin lön med 32% sen 2009.

24 jaunari stod Edla Lanto 74 år inför skranket i Luleå anklagad för olaga intrång på F21.
Några lösryckta meningar ur hennes försvartal:

"Jag har bott i Norrbotten hela mitt liv.
 Jag fick nöra att denna gång skulle det vara 90 stridsflygplan i luften samtidigt. 
Stridsplan som inte kunde ge klara besked om de hade kärnvapen ombord eller ej.
Ingen hänsyn togs till årstiden, maj-juni då alla skogens djur har ungar.
På mina papper jag fick från försvaret stod att jag gjort olaga intrång på deras skjutfält.
Men det är väl försvaret som gjort intrång på våra marker häruppe och tagit större och större marker i besittning ."

Ett personlig tanke om ovanstående;
Samer och medias naturkramare protesterar alltid mot gruvexpantioner men inte mot försvaret.

Nordeas VD Caspar von Koskull säger till TT:

"Jag tror det är bättre att få arbeta, även om det är med en liten lägre lön. Arbete ger självkänsla."
(Han tjänar 12,5 milj + bonus)

Annika Falkengren: "Är orolig för de ökade klyftorna i samhället, det ligger mig varmt om hjärtat"

Dags att sluta pensionärsgnälla, funderar skarp på att byta bil efter Kubasemestern för jag har blivit så stel i kroppen när jag skall ta mig ut och in.
Tror inte på tabletterna Stig Strand gör reklam för.

Visst är det för djävligt att
Hans Rosling gick bort alldeles för tidigt.

Blir en lugn helg med Liverpool-
Tottenham på lördag.
Spurs måste vinna för att ha lite spänning kvar i ligan.


5 kommentarer:

  1. Men vi hejar ju på Liverpool😜

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Bilen han har nu skulle vara den sista bilen, han behöver ingen ny, det är bara ny färg han vill ha

      Radera
    2. Det handlar inte om färg, svart,blond eller sandrè i min ålder är chassit alltid grått. Jag ser mer till innehållet !

      Radera