tisdag 14 februari 2017

Jag ber .....





om ursäkt ...



till Ann Linde för mitt förra inlägg om sjal runt håret.
(Resten står jag för).

Lärt mig mer om Iran efter det jag skrev.
Irans kvinnor har aldrig haft niqab eller heltäckande burkor, efter den nya regimens tillträde har deras situation förbättras radikalt trots lagen om täckt hår.
Lagen gäller ALLA kvinnor, även turister.
Aldrig har arbetsmarknaden och studier varit så tillgänglig.
(Arbetslösheten är givetvis större än för män).
Just nu pågår dam-VM i schack och en del västerländska kvinnor har bojkottat mästerskapen som "stöd" för Irans kvinnor, ett stöd som de betackar sig för.

Min ursäkt grundar sig på i första hand att jag sett världen genom mina "svenska glasögon" och i andra hand att jag hamnade i samma skyttevärn som Jan Björklund. (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar