tisdag 11 april 2017

En bekännelse....





och inre förvåning....



När hustrun och jag satt på planet från Amsterdam kom jag på att vi inte köpt något godis trots att vi drällt på flygplatsen flera timmar. Detta var den 18 mars.
På Kuba fanns inga godisaffärer som passade oss västerlänningar utan vi avstod.
Ända tills dags dato, 11 april har vi inte ätit godis, vi har helt tappat sockerberoendet, blir inte ens sugen, och detta av mig!
Jag en sockerråtta som ofta "belönat" mig själv, snott för barnen när de varit små, smugit upp om nätter när det funnits "stora" skålar hemma!
Vart skall det sluta?

Litet annat....
Fantastiskt att Expressen ordnat en plats där man kan lämna blommor till den omkomna HUNDEN !


1 kommentar:

  1. Det kommer sluta i förkylning. Garanterat! Whisky funkar inte utan skumtomtar som vaccin

    SvaraRadera