lördag 29 april 2017

En något...



större grop.


Än min hemma i Eneby kommer denna att bli med hjälp av åtskilliga kilo dynamit.



Studiebesök vid de gamla gasklockorna som skall bli en del av den nya Djugårdsstaden, klockan bakom gubben och min "byggson" skall bli konsertsal, byggnadskonst när den stod som högst år 1900.
Då jämställdheten var på topp, tänker på mursnäckorna i Per Anders Folgelströms Stockholms svit som bar upp allt tegel till murarna.

Visst förekom det någon där? Hustrun är expert på PAF, hon bör rådfrågas?



Avlyssnade ett skyddsmöte kallat KIS ( Kort Information om Säkerhet, för mig som var mötesälskare var det intressant att avlyssna hur Skanska jobbade med säkerhet.
Kommer nog att försöka följa detta projekt då hustrun ämnar börja "konsulta", kan väl hänga på någon Stockholmsresa.


En bild från tiden det begav sig. Lidingö i bakgrunden.





3 kommentarer:

  1. Klart jag kan min PAF.

    Bärta jobbade som mursmäcka. Hon fick en son, Gunnar, med August utanför äktenskapet och lät sin man stå som far. Han fick mycket stryk då styvfadern förstod att han inte var far så Gunnar togs om hand av Emelie syster till August.
    August var son till Henning och Lotten men adopterades bort till Annika som gifte sig rikt med Fredrik Bodin. Så småningom framkom det till August, som blev byggmästare. att Gunnar var hans son varvid han startade en egen liten firma med inredningsnickeri med hjälp av fadern.

    SvaraRadera
  2. Det var en ära att ha dig på besök pappa!!! Ses snart igen

    SvaraRadera
  3. Synd att jag aldrig fick några barnbidrag för dig!

    SvaraRadera