fredag 19 januari 2018

Jag vet att...



jag har fel, djävligt mycket fel....
men...


Kollade igår på Opinion Live....



Det handlar om militärer som skall
ta hand om våldet i förorterna.
Killen på bilden har varit kriminell och gjort avbön, är numera en rättskaffens medborgare, tjejen i svart har pluggat statsvetenskap och får inga jobb.
Nu beror detta på den psykosociala situationen som råder i förorterna.
Nu kommer mitt feltänk:
Här sitter killen bredbent och tar plats i soffan, damerna får knappt plats att slå ner stjärten på.
Snacka om "Me Too" och könsmakt, hon har pluggat och slitit liksom de flesta tjejer i skolan, han har "rätt" att vara kriminell pga. omständigheter, "dålig skolstart jobbiga tonår" etc.
Varför måste det KÖN jag tillhör bli gangster om vi inte får mjölk och honung under uppväxten?

Till honom och hans gelikar blir mitt råd: Sköt er för helvete och uppför er!
Till henne: Kasta av dej det du har på skallen och anpassa din klädsel till det jobb du söker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar