tisdag 15 februari 2022

Gör så gott.....

 

jag kan......


statsradsberedningen.registrator@regeringskansliet.se

Härmed förklarar jag

kv. Kättingskäraren 3 

Bråbogatan 29

602 16 Norrköping


För en kärnvapenfri zon och kommer 

ej att tillåta  staten föra in kärnvapen på området.


Fredliga hälsningar


Jan A Svensson




Vi får se hur det går i Ukraina, i går fanns det väl lite ljusare tongångar på nyheterna vad det gäller krigsretoriken.


Tänker på befolkningen i Donetskområdet, lantfolk långt från de fina salongerna som försöker överleva för dagen, inga pengar så de kan fly varken till Kiew eller Moskva om de vill. Helt plötsligt skall de bära bördan för hela världens säkerhet och om man få tro Ann Linde: "alla Europas Utrikesministrars enighet". Den Transatlantiska Länken skall försvaras enligt Peter Hultqvist.

Alla dessa pojkar som nu forslas över från USA för att "försvara oss" kanske får en lika fin medalj som Hultqvist fick i Pentagon när de kommer hem i en svart sopsäck. Deras mödrar och fäder har nog aldrig varit i närheten av Washington eller fått smaka på den "fria liberala" kulturen i huvudstaden.

I Moskva skall alla Ukrainare som jobbar och bor snart bli ovänner för livet och börja hata varandra.

I min lilla begränsade värd skiter jag i Putin och Biden dom kan jag inte rå på, men de som jag röstat på (indirekt) i en demokrati (?) kan svika sina ideal och använda krigsretorik och vapenhandel så som de gör idag får mig att må illa.

Linde, Hultqvist och den störste vapenmånglaren vi haft i pengar på många år Stefan Löfven kan inte vara partikamrater till Olof Palmes generation av sossar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar