måndag 14 februari 2022

Kommer aldrig ...

 

att gå i takt....


På onsdag börjar det tredje världskriget om  man skall tro våra medier som har USA:s säkerhetstjänst som källa.

Hur det kommer att gå vet varken jag eller Albert Einstein men jag håller med honom om att:"det fjärde kommer att utkämpas med träklubbor".

Är så besviken på att vi (Sverige) har lämnat all vett och sans, gapar om krig som om det är lösningen på allt. Förr var det sossarna som höll igen men nu har dagens generation ledare glömt allt vad som Palme och hans generation stod för. 
Nu om inte förr skulle det behövas en neutral klok makt som som kunde medla och stå fria från både USA och Ryssland. 
Sverige borde hålla en låg profil när det gäller NATO och EU:s utrikespolitik, vi borde vara som Schweiz och Österrike, vi måste inte stå på barrikaderna och vara bäst i klassen jämt.
Tror aldrig att varken Ryssland eller USA skulle anfalla oss i ett enskilt krig, genom att alliera oss så blir även vi ett mål.
Ett mål för de heliga prestigernas skull: Frihet, solidaritet, demokrati och rätten att skriva skit likt dessa raders. 
Är det värt att dö för?

Brukar inte ångra mycket av livets dumheter man gjort, men att jag var så bekväm så jag gjorde lumpen är en dumhet jag inte vill förlika mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar