torsdag 12 september 2024

Alkoholfri...

dryck..


Startat mitt meningslösa alkoholfria bryggeri under veckan. Ett sätt att tillvarata Guds (?) gåvor från paradisets trädgård som fick Eva att öppna kunskapens ögon och göra oss klokare. (?)

(Såg en uppgift att det genetiska arvet av intellektuell typ alltid kommer från modern sida.)

Såg debatten mellan Trump och Harris i veckan, var inte ensam om det, lär ha varit 67 miljoner som lyssnat till Trump då han ljög 30 gånger under sändningen. 
Anledningen till att jag såg den var en podd jag följer med Frida Stranne USA&CO hon rekommderade att se den själv och bilda sig en egen uppfattning utan att styras av svensk media. 

Resultatet blev: 
Herre min skapare! skall någon av dessa vara överbefälhavare för vår avskräckande krigsmakt?
Fortsätta kämpa för demokrati och rättvisa i världen? Avgöra rätt och fel och bevara vår jord inför mänsklighetens framtid?

Följande länder: Afghanistan- Laos- Vietnam- Nordkorea-Irak är de länder som USA bombat mest i sina 37 krig sedan 1945. 

Alla har ju numera blivit trevliga sanna och rättvisa demokratier. 
Följer med intresse valkampen i Kuwait!

Detta är inte ett USA-hat från min sida utan en önskan att en spade skall vara en spade i alla sammanhang.

Det var och är idiotiska krig som pågår i Ukraina, Gaza och Sudan. 
Kan inte förstå att inga vettiga människor inser att ALLA har rätt att leva och att krig är grunden till nästa krig.

Lärde mig en sak på Danmarksresan för en vecka sedan. Mellan Tyskland och Danmark har delar av Schleswig-Holstein vandrat länderna emellan under historien vilket medförd att det på Jylland finns tyska tidningar och skolor i Danmark. På samma sätt finns Ungersk och Polsk befolkning i Ukraina. Vitryssar i Polen, polacker i Vitryssland, Ryssar i Ukraina, Baltikum etc. 
Glömmer aldrig den tyska provisen i Georgien som fick mark och privilegier av Tsaren efter napolieonkrigen och fortfarande "lever" tyskt, på samma sätt som vi tycker att det är "mysigt" med gammelsvenskarna i Ryssland.

Slutsatsen för mig blir:
Om man skall få rätt att välja kön, 
låt oss då välja nation. 
och se MÄNNISKAN. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar