lördag 28 september 2024

Blivit....

betygsatt....

fått höra av några barnbarn ryktesvägen att jag är "rolig" och kan prata om fotboll med mera....
Därtill oro för att jag kanske kan få "demens" nästa år då jag blir 80 om hälsan står mig bi och överlever.

Den 9 år yngre mormoderns betyg blev inte lika bra, kanske bara ett knappt omdöme.

Träffa alla mina sju barnbarn i helgen om inget oförutsett inträffar.*

Helt plötsligt dök tanken på siffran sju opp!
Den lär stå för fullkomlighet enligt vår religion.
(Alltså uppmanar jag min barn att sluta-----) 
Sju armar på judarnas ljusstake, sju dvärgar i sagan, sju feta år i Bibeln innan sju magra år , finska eposet sju bröder... (ingen vetskap för ungdomar) finns  nog många fler exempel?
Sju partier i riksdagen... blääää?
 
*Joel, Liam, Viktor, Henry, Albin, Ada och Ellinor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar