söndag 22 september 2024

Vandring......

 

på en knivsegg.....


Tolkar rubriken på olika sätt.
Dels det man redovisar i "God morgon världen", eländet på en av världens finaste kuster där man i stället för att bada dräper varandra, ett som i mitt tycke:  "den onödiga ockupationen" i Ukraina. 
En krigsdoktor  pratar om granater på drönare och hur vi skall skrämma ryssen från att angripa oss och vår frihet!
Att människor dör har ingen betydelse, inte för jag vet men man kan kanske få några gratisliv om man har gott om pengar?

Personligen vaknar jag varje morgon är tacksam för livet, mitt eget "lilla" , lyckan av att vara frisk, kunna röra på sig, leva utan bekymmer för ekonomi eller husrum.
Inser att jag snart är 79 år och har med tacksamhet kunnat varit ute och paddlat i Jonsbergs skärgård, vill ta vara på de dagar månader och kanske år  som återstår. 
Många människor i vår närhet har lämnat oss alldeles för tidigt.
Även egna barn.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar