fredag 11 oktober 2024

Äldre herrar...

eller gubbar ...


  som döljer att de är fåviska.

Gillar båda dessa herrar lyssnade på Min sanning i TV där Thomas von Brömsen frågades ut av Kristian Luuk (född 1966), Luuk var förvånad över att von Brömsen var uppfödd i två rum och kök med tre bröder och föräldrar i ett vanligt bostadsområde i Göteborg på 40-talet.
von Brömsen tyckte det var helt OK och inget att klaga över, utan helt normalt.

Schlaug har i sin blogg skrivit en del om sin uppväxt i Stockholm och  skoltiden.

Båda herrarna är ungefär i min egen ålder och det kanske är dax att börja ställa in sig på en resume?
Jag har inte drabbats av hybris och jämför mig inte dem på något annat sätt att jag kommit till en ålder att det finns mera bakåt än framåt.
Schlaug tycker jag verkar lite bitter mellan raderna vilket jag tror beror på politiken,  jag förstår och känner igen mig själv då det är lugnast att fly från den.
Jag har inget att klaga på av vad livet gett eller tagit utan är förnöjd och tacksam. Skamligt frisk till hälsan och i viss mån förståndet, blir påmind av hustrun på ett vänligt sätt om att jag snart är 80 år (blir 79 om någon månad) då jag inte vill inse min begränsning som påminner om den moderna uppfinningen ADHD.

Funderar således på att kanske berätta lite historier i bloggen "om hur det var" på en tid som i dessa AI tider kan verka stenåldern. 

Kanske kan svara på frågor jag aldrig ställde till min far/mor svärmor och svärfar och hoppas mina barn får lite svar en gång senare i deras liv när deras frågor kanske börjar ställas. Vem vet?

Den som lever får se,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar