fredag 4 oktober 2024

När det ringer....

hos pensionärer....



Under veckan var det en riksdagsdebatt om sossarnas A-lotteri.
En ung man med bakåt slickat hår och som vanligt klädd i en för liten kavaj representerande SD där han gick på om hur vi stackars senila pensionärer blir lurade.
Flera andra riksdagsledamöter föll in i kören, liberalernas herr Malm var ingen alt utan spädde på i falsett om hur vi lurats.

Bryr mig inte om frågan som så utan mera bilden av oss gamlingar.

Händer ibland att jag blir uppringd om att köpa lotter men avisar med motiveringen att jag inte vill vinna varken pengar, bilar eller resor...
för jag har det först nämnda och vet inte vart jag skall resa.
När det gäller El- abonnemang brukar jag svara att jag inte har någon kostnad då jag bor i en radhuslänga som jag som elmontör varit med och byggt. Och då passade på att kopplat mina ledningar till grannarnas mätare.
En ung man förklarade då för mig att det var olagligt!

I början av veckan ringde kille som redan visste att jag var pensionär så han ville spara pengar åt mig för han har hört att vi har det knackigt som grupp!

Blev i morse uppringd av en ung kvinna som frågade om jag ansvarade för familjens el?
Jag svarade att vi bodde i skogen utan vare sig el-vatten -eller värme och åt barkgröt.
Vi kom väldigt bra överens och avslutade samtalet under en gemytlig stämning med att hon avundades vår gröna livsstil.

Var bättre förr med EN ELLEVERANTÖR!

Visst jag är till åren kommen men jag har varit lika dum i huvudet hela tiden fast inte lika fattig som förr.

Borde gå en kurs i "marketing" och lära mig prata i telefon.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar