söndag 18 mars 2018

Gräsänkling.....





blues.......


Twickenham stadium i London. Ett Mekka för den inbitne. 80 000 pers kan sjunga "Swing Low Sweet Chariot" om England spelar bra.
Jag har varit där!*
Skall tillbaks till rugby museumet nästa helg om det funkar.
Jag måste få backa lite.
Hustrun har mig veterligen varit på sitt livs första träningsläger i Malmö två dagar!
Allt för en sent påkommen idrottslig karriär som "drakbåts roddare" i Pink Lady.
Finalen på äventyret kommer att sluta i Florens
på försommaren.
Detta innebär att en övergiven idrottsänkling har roat sig på egen hand en hel lång kall vinterdag.
Med hårt grepp om fjärrkontrollen och två TV apparater har jag kunnat följa tre rugbymatcher och två fotbolls dito.
Började med Italien-Skottland på Olympiastadion i Rom.
Jag har varit där!*
 Italien förlorade med två futtiga poäng
  på en straffspark när det återstod två minuter av matchen.


Nästa drabbning var England -Irland där pojkarna från den gröna ön redan vunnit Six-Nation men kunde bli historiska genom att bli det tredje irländska laget som vann Grand Slam de tidigare vinsterna var 1948 och 2009. När de vann 2009 spelades den avgörande matchen på Stade France i Paris.
Jag var där!*
Nu vann Irland dagens match med 24-15 inför jublande irländare på St:Patriks day.
Tog dessa bilder på TV:n för att kunna presentera moderna hjältar, jag tror inte någon av den kommer att behöva betala för en öl på en pub mer i sitt liv.


Tredje matchen blev Wales- Frankrike som jag såg i källaren under cykling och bastubad.
Där vann Wales med 14-13.
Följde även IFK:s match i Kalmar på telefon.
Det blev 1-1 på Guldfågelns Arena.
Jag har varit där!*
Tottenham gick vidare med vinst i Cupen, också den matchen följdes via telefon.
På detta sätt måste en stackars övergiven man roa sig när hustrun rymt!

*Måste få travestera min stora "idol"
friskolans riddare Widar Andersson som skriver ledare i arbetartidningen Folkbladet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar