söndag 27 maj 2018

Lidande kropp...




pga. ett dumt huvud !


Eneby Konsult AB Konstruktion:s utsände skulle inhandla ett furugolv hos en känd tysk bygghandel när de öppnade på lördagsmorgonen.
Som första kund rusade gubben in och köpt 6 paket av nämnda vara, betalade var glad och blev därmed utsläppt.
När paketen var avlastade och upplagda på plats i ett tält som används som förråd fick gubben för sig att öppna och kolla en ände.
-Satan det är spårat, jag har tagit panel i stället för golv!
Tillbaks till virkeshandlaren och förklara att jag lastat fel, komma överens om återköp och byte.
In i hallen lasta av paketen där de skulle vara. På "min" golvhylla var det tomt.
Nu blir det blir inget golv lagt i helgen!
Kollar kvittot ännu en gång för att se beloppet för returen.
Där står klart och tydligt  6 PAKET GOLVBRÄDER ! Tittar på paketen igen ......
GOLVBRÄDER.....
Bara för att baksidan ALLTID är spårad fick jag för mig att det var panel.
Lastade återigen på mina paket och mot löfte av expediten att hon aldrig skulle berätta för någon om det inträffade åkte jag hem igen.
Nu ligger de välburna bräderna åter på plats i tältet för läggning vid tillfälle!
Lite arbetslust försvann den dagen......

Lagom till Mors dag slog den första rosen ut!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar