måndag 23 oktober 2023

En statsman....

 

på 30 min....


Carl Bildt (som jag inte gillat) valsar med Kalle Anka journalisten  Anders Holmberg (som jag ogillar) i TV och som visar vad politiskt vetande i svåra frågor innebär.

Vilken skillnad från de småpojkar (köper mini-S kostymer vilka de delar) och som styr oss numera Ulf Kristersson, Tobias Billström och Pål Jonson.

Det andra lagets uppställning med Magdalena Andersson, Ann Lindhe ( som neg för turken)* och Peter Hultqvist (behängd med ordnar) är inte mycket bättre.



Om Carl Bildt varit utrikesminister hade Erdogan lovat vara kvar i NATO (som jag ogillar), ta hem alla turkar* och köpa 1000 JAS-plan ( även de ogillar jag) kontant utan mutor.

* har inget emot turkar som så.

Idag lär Erdogan ha gett med sig!

Vår regering satsar:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX= 19 miljarder på klimatet. 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXmot 119 till försvaret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar