lördag 7 oktober 2023

Lika bra....

 

att somna om....



blev dagens första tanke, ändrade mig efter att ha läst lördagens dödsannonser i Norrköpings Tidningar, hamnade på 4 + på antalet döda som var äldre än jag.
 ( En vana jag fått under hösten) 

Övriga nyheter som bladet bjöd på motsade inte rubriken.

Miljarder till Ukraina bjuder försvarsministern Paul Jonson på samtidigt som vårt kommunalråd Sophia Jarl dagligen varnar för kris i lokal media, men gläds åt att det byggs fängelser på Sveriges bästa åkermark, för att inte tala om flygplatsens behov.
Förre kommunalrådet Lasse Stjernkvist skriver i en krönika att polariseringen inte får gå för långt i politiken, även hann som alla andra har inte läst sin bibel om "bjälken i den andres öga)
Som väl behövde jag inte krama om den förberedda "skämskudden" i samband med Nobels fredspris.
Befarade att norrmännen skulle ge det till Stoltenberg eller NATO.
Nu gick det med all rätt till en fängslad kvinnokämpe från Iran, Narges Mohammandi.

Undrar om de som såg till att  Irans kvinnor likt de i Afghanistan fördes tillbaks till stenåldern får något straff eller sanktioner mot sig för brott mot mänskliga rättigheter, demokrati eller andra ädla värderingar vi vill sprida.

I natt har inget hus sprängts vad jag vet om i skrivande stund, ej heller ingen skjutits.

Trots lite blåst så kom solen fram med ett leende!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar