onsdag 24 oktober 2012

Finns mycket att........

fnissa... åt, ingen ide att bli ....

......Upprörd!

I en TV- soffa ställdes en fråga om insyn och demokrati i Kina.
...-" där ledare utses i slutna rum utan insyn"..
Var det Sveavägen och Löfvens utnämning de nämnde?

Igår kom det som en överraskning att det är Burmeser som utnyttjas som arbetskraft i våra Thailändska paradisstränder?
Lotti Knutsson (Fridtidsresor.) som satt i alla nyhetsprogram  i samband med tsunamin var  inte intresserad att delta denna gång! (Gift med TV:s Mats Knutsson)

Helene Benno (resereporter) tyckte vi skulle läsa på innan vi reser!

Mexiko och Karibien  är på väg att bli morgondagens resmål, vilka städar och gnor där?

Vilka är det som plockar blåbär i våra skogar och rensar jordgubbar på Ringstad?

Tycker  att vi skall se världen genom samma glasögon.

Vet att Kina är en diktatur och givetvis är demokrati det enda rätta.

Vet att jag kommer resa till en militärdiktatur , men kom inte och säg att jag inte är påläst!

För mig är den burmes eller ännu värre burmesiska som utnyttjas på  sexbarer i Bangkok lika mycket
människa som den latinos som jobbar illegalt i Kalifornien. Eller de polskor eller  andra från öststaterna som man kan se tidiga mornar i Stockholms tunnelbana. Dem ser man inte om man reser i SÄPO bilar med blåljus. Varför inte rannsaka mig själv, vem kan tvätta en bil både ut och invändigt för 250 kr?
Får inte ta många minuter om det skall räcka till skatt, pension och lön!

Blev idiotförklarad samstämt av yngste son och hustru när jag bett om hjälp med den nya Iphonen!

Får be mågen om hjälp i fortsättningen, han har lite respekt för en gammal man!
Skulle behöva en ny dator vår är helseg. Funderar på om man skulle köpa och ta med en läsplatta till Burma mest för bilder och dagboks skull. ( Går inte att använda Iphone där, litar ej heller på datoruppkopplingen på hotellen)

Stadsministern säger nu i TV att de som blir utslitna i kroppen kan växla över till något annat.
Lätt för politiker att säga!
Tror inte jag jobbat så länge om jag inte växlat, men det är ingen allmän lösning!
Vilket  arbete det än gäller så krävs det KUNSKAP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar