tisdag 30 oktober 2012

Nu får det......

vara nog!!!!!!

Vi bor väl inte i en delstat till USA!

Medierna är inte kloka!
Jag gillar USA, men orkanen/stormen och bevakningen från medias sida är inte vettig, jämför rapporteringen när den drog fram i Karibien!


I fjol höst när vi var i USA var Mitt Romney i TV nästan varje nyhetssändning.........
tänker på stackarn som varje morgon måste ta på stomtol leendet och gåbortskostymen, släpa med hustrun och se lycklig ut på möten varje dag!
Detta har han gjort i över ett år!!!!

Vill ju se världen och mina medmänniskor genom samma glasögon. Vilket inte är lätt.
Såg ett program om i TV om Romney, han liksom Kennedy (mfl).på sin tid har ju växt upp och skolas till politiker hela sitt liv.

Idag pågår enligt medierna en maktkamp i Kina där kongressen skall utse en ny ledning.
Är det inte en maktkamp som pågår i USA nu?
Var det en maktkamp som utspelades bakom lyckta dörrar på Sveavägen under vårvintern?
Ja, jag vet att man i de två senaste exemplen ändå får rösta, och att demokrati är den överlägsna styrelseformen.
Men är varje röst lika värd?
Alla demokratiska system "fuskar" makten till sin fördel.
Vi har utslagsmandaten, USA "gerrymandring".

COOP har börjat med julgranskulor och tomtar redan!

Funderar på en promenad till station och hämta hustrun!

I morgon kväll kommer jag att ha tre barnbarn i huset!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar