måndag 1 oktober 2012

Hemkänsla fast....

borta.......

Vet inte om man kan säga att jag har varit barnvakt eller omhändertagen.
Som vanligt hos Anders och Cissi blir det god mat och gott vin.
Ingen ide att komma ihåg vad det var för vin, glömmer bort det i alla fall på systemet.
Fisken var en hel lax som Anders fileade. 
( Jag var snabbare när jag fileade sill i fiskaffären i min ungdom)

 Viktors mamma skulle till sitt jobb ett par timmar och prata framtid och gamm-gubben skulle var barnvakt!
Villkoret var att magen skulle vara full med gröt på en liten kille så att han sov över två timmar!
Vandrade en bra bit över milen i Märsta så nu "kan" jag ytterligare en av Stockholm  förorter.
Åt lunch på Steninge  slott. Jättegod spenatsoppa, måste bli Karl-Alfred stark så jag kan stå emot mina barnbarn / Knatte Fnatte och Tjatte!
Ullis och jag åkte tillbaks dit på hemvägen för att kolla en resväska jag blev intresserad av, blev affär med ekonomiavdelningens samtycke.
Lyssnade på IFK:s 7-2 seger över GAIS i bilradion på hemvägen.
Kul!!
Skall nu lyssna på "lördagsintervjun"  fast det är en "måndagsintervju"
med Juholt på webben.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar