tisdag 19 februari 2013

Hur gör jag .........


om inte grabbarna vill?

Hot eller mutor?

Jag vill  kolla polisen och brandkåren.
Mina generationskamrater brukar vara de som tränger sig längst fram  till avspärrningarna ofta med ett barbarn som gisslan: " Kom här Pelle stå framför farfar så ser du bra!"

Borde bli bad i eftermiddag, gäller att utnyttja alibit så mycket det går!

Joel "ärvde" min söndagssjuka en vecka efter mig så jag hämtade pojkarna i går istället för i söndags.

Skjutsade försörjningsstödet till station tidigt i morse, hon stannar över natt på Arlanda/Stockholm så grabbarna och jag får sköta oss själva.

Tänker på en historia om en arbetskamrat som hade två grabbar i motsvarande ålder vars fru skulle resa bort, han sa i "bon" att:
 "Han skulle köpa och dela en ring Falukorv i tre delar och läsk till barnen, ett kvarter till sig själv så alla blev nöjda".
Det roliga var att några trodde honom!    
Att jag gör det, tror ingen!

Var  och lyssna på symfoniorkestern i lördags, vilket ös!!!
En ung gudomligt skönlockig cellist satte tonårsflickors hjärtan i brand. Andreas Brantelid.
(Några bytte plats i pausen för att komma nära)

I Norrköpings Mästerskapens kulturgren  leder just nu Symfoniorkestern över IFK med 1-0.

Handen på hjärtat!  VAD ÄGER DU?
Vi svenskar är ett av världens mest belånade folk när det gäller hushållssektorn.
Genom bostäder lånar vi till konsumtion,  hur länge håller det?






 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar