lördag 16 februari 2013

Tankar i........

...morgonväkten......



Uppe tidigt och skjutsat Johan (äldste son) till flyget för 14 dagar på Kanarieöarna. Har aldrig själv varit där, varför vet jag inte, fisförnäm?
Skall hur som helst säkert bli bra för honom , var osäkert om han skulle komma iväg, han hade feber och var lite krasslig dagarna innan.

Jag har svårt för att lägga mig igen.

Idag måste hustrun vara mig behjälplig med inhandlandet  av  livsmedel,  skall förbereda för besök av mina "stora" barnbarns sportlovsbesök. Tacos och hemgjord Kebab är förbeställd. För övrigt hoppas jag de vill följa med på polisen och brandkårens uppvisning på tisdag. (Är ju pinsamt att gå utan barn)


Tänk om man vetat alla år man jobba och slet (var roligt) hur många som sitter och analyserar den lilla arbetsamma människans göranden, försöker att förklara varför vissa får jobb och andra inte.
Ibland brukar jag lyssna på frågestunden i Riksdagen, tycker det är pinsamt, vi väljer kandidater till det finaste som finns i en demokrati den lagstiftande församling, representanter som inte kan uttrycka sig varken i tal eller skrift.

Mitt problem idag är att jag numera  varken är Höger eller Vänster utan bara cynisk.
Vill inte ha en Allians eller S-ledd regering . Tycker båda blockens företrädare har armarna ända upp till armbågarna i syltburken, (mest S-politiker) även i kommunalpolitiken.
De enda som inte inblandade är SD som vars skandaler är att spöa ligister på gatan med all rätt enligt folk i allmänhet!
Vad återstår att rösta på?

Moderaterna ..........  är fortfarande höger och de besuttnas parti för mig.
Centern... .................alltid varit ett fackföreningsfientligt vinglande parti för särintresse!
Folkpartiet................liberalismen är en vacker tanke men,  för vem? finns alltid en förlorare.
KD............................Hägglund och Alf  Svensson OK men sen??????
Miljöpartiet...............Upp och Ner, vart kommer alla lokala flummisar från?
S................................tänker på ordet "brödsosse" och alla lata fackmänniskor man träffat!
V................................Upp och Ner, vart kommer alla lokala flummisar från?
SD.............................Aldrig i livet!!!
Soffan........................skamligt.
Blankt......................räknas den rösten?

 Fick just SMS att Johan är på väg....... övergår till NT-ÖD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar