torsdag 28 februari 2013

Jag är ju alldrig......



"måttlig" i det jag gör......

 


 utan kände mig tvingad att passa på när apelsinerna kostade under tian!
Nu är säsongen slut för denna gång, bara att invänta hösten och fallfrukten igen.
Vet inte om det blir så billigt men det bästa är att jag VET att innehållet av hästkött eller andra tillsatser är minimalt.
Tummen är lite öm efter allt skalande!

Blev som väntat blaha med Uppdrag Gransknings reportage om dopingen. Blir så arg på "pamparna" som inte vill ta i det hela, de snackar om sina VÄRDEGRUNDER (vilket nysvenskt pellejönsord) ville de så är det  bara att lämna ut alla provresultat. Jag tror inte för ett ögonblick att "vi" är så oskyldiga. Den svenska tävlingsläkaren som plockade upp Di Senta ur en snödriva (stavning?) har nog en hel del att dölja. Led med henne, de leker ju med livet!
Jag var arg på dopingen redan på den tiden då Linda Haglund torska. För att inte tala om gullande med Ludmilla och hennes rumpa.
Är övertyg om att det med blodpass och koll går att få bort skiten, men intresset är minimalt för det är för mycket pengar i tex Tour de Franc.
De aktiva tror jag inte har kunskapen utan passar på att få hjälp. Kommer att skippa Touren i år i protest.
 Om norrmännen dopar sig tycker jag är en mindre skandal än att de är hjärnlösa vid utdelandet av Nobels Fredspris.

Lite annat:
Varje svensk har lagt 10.000 kr när vi köpte det Hollänska kraftbolaget. Inte dåligt!

Varghonan är nu uppe i 4 miljoner !!!! Tycker det är skönt att hon inte vet om det själv!

Kan inte släppa tanken, blir man dopad om man äter hästkött från travhästar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar