onsdag 6 mars 2013

Den som gör en resa.........


............. brukar ha något att berätta..

eller ont i fötterna ........

 

En av mina söner och reskamrat begrundar som en sentida Prins av Danmark valet av sin bollsport.

Att vi skulle se en rugbymatch på lördagen mellan Harlequins och Exeter Chiefs på Twickenham Stoop Stadim var något jag sett fram emot länge.
Att beräkna restider i London är inte det lättaste, så vi hamnade ute i Twickenham i verklig god tid innan  matchen där vi drällde omkring och såg på "stan" innan vi gick till arenan.

När jag skulle köpa biljetter fanns det bara 45 £ biljetter kvar....
då ingrep min min son i handlingen :
-Du är inte klok betala 900 kr för RUGBY !!!!!
Varvid jag tvingades gå åt sidan och lämnade kassan och när jag återvände var biljetterna helt slut!

Att övertyga sin son med Torstorp och Najenlunden perspektiv på tillvaron om att RUGBY en världssport som är värt varje penny misslyckades och  nu stod man där utan biljetter!!!
Hela tillvaron ramlade ihop, de som känner mig vet hur SUR jag kan bli, skyllde på frånvarande livskamrat att hon inte köpt på nätet åt mig, ARG på att vi drällde omkring innan vi gick till arenan
etc.etc

Att behöva stå UTANFÖR och ta bilder!!!!!!!!

Pratade med en vakt och sa att jag kom från äran och hjältarnas land och undrade om  han inte kunde hjälpa oss.....
Rådet blev att återkomma vid matchstart och höra om det fanns några återlämnade biljetter.
(Detta var en timme innan matchstart.)


 I bedrövelsen gick vi över till den stora
Twickenhams Arenan och kollade i Rugby-butiken.
Orkade inte ens mentalt gå in i Rugby- museet.

England möter Italien där i sexnations nu på lördag, även den matchen slutsåld.





Vi återvände till Stoop Stadium några minuter efter matchstart och jag stod där utanför grindarna med mitt skrynkliga ansikte, ledsna ögon och såg väl allmänt bedrövad ut!
Då kommer en trevlig man fram till mig och säger:

-Är inte du den berömde svenske flankern och danskdödaren?

Varvid jag FÅR två sponsorsbiljetter!!!!!!
(Text med kursiv stil är lögn)

Men sant är att vi fick två gratisbiljetter och med lätta steg kunde jag dansa in och fick se matchen.
Exeter vann lite överraskande med 27-16 och vi fick se två försök från deras sida. (Missade Haqrlequins innan vi kom in)







På söndagen väntade fotbollen och kampen om att bli MÄSTARE i Norra London!

 

Bale har lekstuga!

 Polisen kollar  "fotbollshuliganer" på film.
Spurs spelade skjortan av grannarna

 Fick hindra min reskamrat från att "gå i Themsen" av  bedrövelse, han påstod att resultatet var orättvist lite inspirerad av Wenger. 

Såg hela matchen i repris på TV igår! ( Ja, jag är inte klok)

Arsenals bollinnehav var inte så stort som jag upplevde i verkligheten, ej heller målchanserna!!

TOTTENHAM      v/s    ARSENAL         2  -   1

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar